life

August 14, 2013

cerita raya dan bakal universiti aku

 hari ni genap enam syawal. tapi raya tahun ni sungguh hambar,sebab kali pertam berpuasa tanpa opah dan tokwan, dan raya bersama mereka, memang tak seronok,memang terasa sunyi nya,kalau ada opah dia yang akan semangat lagi2 dekat raya, dia akan masak semua nya, blender inai dan kami akan pakai inai. tapi kin tak lagi,semua kami kena buat sendiri hmm tapi life goes on. tahun ni aku tak semangat nak raya, tengok lah,kawan2 sekolah ajak buat raya ramai2 aku tak join,takda feel nak join,even depa dah ajak tapi aku tak boleh,hati aku tetap cakap tak,entah, tahun ni aku punya raya memang cukup mnimalis, dah la barang harga semua naik,aku raya tahun ni cukup2 je,tak terlebih dan tiada yang kurang. kawan2 sekolah lama pun tak gerak beraya ke ipoh,ye lah mereka busy study.. tahun ini aku beraya hanya raya pertama saja.tapi aku bersyukur sebab semua nya sempurna. cuma yea,tahun ini aku minimal,sebab 1 sept, nak masuk universiti dekat perlis. UNIMAP kos -kejuruteraan komputer- memang aku minat kos ni. tapi aku untung sebab unimap dekat kawasan kampung,well aku tak kisah di mana2 aku lebih suka yang di kampung ini,kos sara hidup rendah,makanan murah dan unimap ni tak perlu susah2 nak medical check up sendri,semua setel di sana. bila difikir kan balik,aku memang sesuai sangat kat tempat macam ni, ye la,aku jenis low profile maksud aku,aku takda lah bergaya mana,biasa2 saja,cukup2 saja, jadi biarlah aku belajar di sana. ala kat mana2 pun boleh belajar kan? kat unimap ni memang takda shopping mall, tempat sosial memang kurang,kalau nak,pergi lah ke kedah sana.

tapi aku bersyukur dengan semua nya.barang2 nak masuk u pun aku beli ikut kemampuan jeada yang aku recycle je dari matrik macam baldi,sepit, selimut cadar semua,tak payah beli baru,tak melebih2 sangat, and oh, memangdang kan uni ini di perlis so aku tak boleh la balik selalu,mungkin tengah semester atau hujung sem saja aku balik,. aku nak cuba sebaik mungkin untuk guna kan wang. aku cu ba ya aku cuba. kesian ibu abah,aku tengok pun tahu aku macam menyusahkan mereka,jadi aku kena mula berdikari,bagi peluang untuk mereka.

 and oh, dah 14ogos rupanya. 1 sptember ni daftar, aku neves sebenarnya,ye la nak setadi jejauh,5 hingga6 jam dari rumah, kalai ni aku kena work hard nak balas balik semua, sebab aku dapat kos yang aku nak,tempat pun ok,apa lagi yang aku mau? sudah lah,bersyukur lah. sekian

No comments:

Post a Comment