life

December 06, 2010

wedding.stomachache.gathering. woah!

 oh hey,aku sangat penat penat sangat.ceh,penat la sangat.i'm off to semenyih.aku pun tak berape tahu sangat,aku ikut jee,haih.what a long journey.3 hours.hmm,anak pakcik saudara aku kahwin,anak die yang sulung.perempuan.sabtu semalam ade kenduri jugak.die punye dishes sedap gilerr.ade daging masak hitam.kau tak tau?ceh,*bandar la sangat*.aku makan banyak jugak.sebab sedap.pedas gilerrr.lepas tu,makcik tu bagi bungkus lauk bawa balik.malam tu aku makan lah daging tu.mak aku ada tanye *tak sakit perut ke makan daging tu?* aku cakap *tak ahh,sedap jee*sambil ceduk banyak lagi nie.benda dah sedap kan.pagi kau bangun tidur.haih.memang sakit perut gilerrr.tak tahan weyh!lepas tu okay lagi.lepas tuu,asal ade tempat isi minyak jee,mesti pergi tandas.haih.sakit perut weyhh!memang seksa gilerrr.semua r&r berhenti.ade pulak r&r yang takde air.aduyai!terpaksa lah pergi r&r seterusnya.memang lama nak tunggu kan.then,bila sampai je kat rumah pengantin.hilang segala sakit perut aku.ahha.mungkin sebab bau ayam masak merah die yang superb tu kot.aku makan.tapi tak banyak.takut sakit perut lagi.bilerr sampai ramai saudara-mara aku yang lain.ada yang aku kenal,ade yang macam pernah nampak,ade yang macam-macam lah.pengantin colour purple.family die colour purple.air minuman pun colour purple.best jugak.memang ramai orang gilak.ade kara-oke.adik pengantin tu,nyanyi untuk kakak die.terharu betul aku!bestt bestt bestt!1 benda yang aku tertarik bila,kawan-kawan pakcik saudara aku tu datang.pakcik saudara aku nie kinda funny tau.die selambe jee.kawan-kawan die yang dah 20tahun tak jumpa.aku rasa macam woah!this is awesome.depa karaoke sama-sama.ye lah,dah lama tak jumpa kan.20 tahun itu satu tempoh masa yang lama bukan?aku tiba-tiba terfikir,20 tahun itu masa yang lama,dan bila jumpa kembali for sure cerita balik segala memories sama-sama.weyh,aku suka benda-benda yang macam nie tau.bila kita duduk sama-sama dan ceritakan,segala sweet memories bersama-sama.what a sweet moment kan?ohhya!btw aku nak bagi tau yang aku ada gathering dengan kawan-kawan sekolah rendah.tahun 6 batch '06.sekarang adalah 2010.hampir 4tahun tak jumpa,bukanlah semua aku tak jumpa,tapi setengah dari mereka.ish! tak sabar betull.ahha.dan benda yang paling aku tak sabar bila depa semua cakap*eyh,kau dah lain lah*eyh,kau itu lah ini lah* macam-macam.ahha. know what?aku terlampau excited nie. and aku plan nak buat colour theme.aku buat HITAM PUTIH   and MERAH. harap-harap depa pakai ikut colour theme nie.nie pun last minute.ok lah.this is for now. 


gee,baru sampai nie.
this is the bride.

No comments:

Post a Comment